You are here
Home > Artikler > Start dit digitale iværksætteri i København

Start dit digitale iværksætteri i København

Der er mange gode grunde til at blive digital iværksætter. Det er nemlig en industri i fremgang, og sådan vil det forblive længe endnu. Samfundet bliver nemlig mere og mere digitaliseret, hvorfor der i stigende grad er behov for folk, der har styr på hele det digitale show.

København er den by i Danmark, hvor der er bedste forudsætninger for iværksætteri, og derfor et naturligt valg til din base. I Det følgende guider vi dig gennem best practice i dit fremtidige iværksætteri.

Hvad skal jeg arbejde med?

Det er selvfølgelig det første spørgsmål, du bliver nødt til at stille dig selv. Det er selvfølgelig altafgørende, at du finder noget du brænder for. Men vigtigheden af at finde noget med en fremtid og branche i vækst, skal heller ikke negligeres.

Det handler altså om at finde den gyldne middelvej mellem at finde noget, du brænder for og noget der helt rationelt giver mening.

Skab de gode betingelser

Når du har fundet ud af, hvad du gerne vil arbejde med, er det om at danne de gode betingelser for dit iværksætteri. Det handler simpelthen om så hurtigt som muligt at have praktikaliteterne i orden.

Her hører der mange ting ind. Du skal selvfølgelig have styr på alt det juridiske, økonomiske og det tekniske. I forhold til det økonomiske og det juridiske, er det nok e meget god ide at tilknytte nogle professionelle fagmænd til at hjælpe, hvis det da ikke er noget, du selv har styr på.

Eftersom det er en virksomhed med fokus på det digitale, du vil lave, er det også vigtigt, at du har styr på det tekniske. Det vil sige computerne, internettet og telefonerne. Hvis du har telefoner, men de er gået i stykker, er det om at få den repareret så hurtigt som muligt.

Hertil skal du bare gå ind på Google og skrive ’iPhone reparation i København’, hvorefter du vil blive præsenteret for en masse gode muligheder.

Online marketing

Når du beskæftiger dig med den digitale branche, er det meget oplagt at begynde at arbejde med online marketing. Hertil er der rigtig mange muligheder. Som nævnt tidligere befinder flere og flere sig på internettet, hvilket betyder at præmisserne for online marketing tilsvarende hele tiden bliver bedre.

Online marketing er dog et kæmpe felt, og hvis du endnu ikke har noget erfaring, er det om at starte et sted. Hvis du ikke til at starte med har råd til at ansætte nogle konsulenter, må du vælge et område i starten for derefter stille og roligt at udvide.

Finansiering af virksomheden

Hvis du ikke selv har en masse penge at smide ind i virksomheden, kan det være en mulighed at blive finansieret udefra. Det kan du for eksempel gøre gennem såkaldte business angels. Disse hjælper både økonomisk og med know-how. Magnus Kjøller er et godt eksempel på sådan en.

Facebook annoncering

Et godt sted at starte er indenfor Facebook annoncering. Med Facebook kan du nemlig varetage stort set alle typer virksomheder. Facebook er nemlig et meget universelt annonceringsværktøj.

Når du skal arbejde med andre virksomheders Facebook annoncering, er det meget vigtigt, at I sammen udarbejder en strategi for annonceringen. Det er meget vigtigt, at den bliver specificeret, da der er stor forskel på strategi fra virksomhed til virksomhed.

Ligeledes er det vigtigt, at I er helt enige om målgruppen. Igen er det meget vigtigt, at være præcis. En præcis segmentering af målgruppen kan nemlig tit gøre udfaldet for en god kampagne til en dårlig.

En måde at få en præcis målgruppe på er ved at oprette lookalike-målgrupper. Det gør du ved at smide dine nuværende kunder i en Facebook-algoritme, hvorefter Facebook selv finder ud af, hvilke personer der minder mest om denne.

Skriv et svar

Top